امروزه عرضه محصولات و فروش کالاها در رقابت بسیار شدید و تنگاتنگی قرار دارد. فروشندگان و عرضه کنندگان خدمات برای کسب درآمد بیشتر باید مشتریان بیشتری را جذب کنند. برای رسیدن به این هدف علاوه بر افزایش کیفیت و قیمت مناسب باید شیوه های فروش و تبلیغات خود را تغییر دهند. از طرفی دیگر تاسیس شعبات مغازه یا فروشگاه و یا کارخانه در شهرهای دیگر می تواند تعداد مشتری و درآمد بیشتری را به سوی فروشنده روانه کند اما به ازای آن هزینه و امکان خدمات رسانی و پشتیبانی از این شعبات کار دشواری است.

در اینجا پای سایت های فروشگاهی به میان می آید، مغازه های آنلاینی که در طول 24 ساعت شبانه روز می توانند کالاها و محصولات شما و یا خدمات شما را به مشتریان ارائه دهند. در این صفحه قصد داریم که درباره ی سایت های فروشگاهی توضیحاتی بدهیم و دلیل متمایز بودن آنها را از یک سایت معمولی را برای شما عزیزان بیان کنیم. همچنین با خواندن محتوا این صفحه از فرآیند طراحی سایت فروشگاهی اطلاعات مناسبی به دست می آورید.

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم

امروزه سیستم های مبتنی بر وب بسیار توسعه یافته تر از قبل ظاهر شده اند، شاید شما بپرسید سیستم های مبتنی بر وب چیست؟

سیستم های مبتنی بر وب می تواند شامل انواع وب سایت ها شود. سایت ها بسیار کاربردی و منعطف هستند، به صورتی که امکان دارد برای هر هدف و هر کاری از سایت استفاده کنیم، خواه فعالیت و کار ما فروش محصول باشد، خواه ارائه خدماتی مانند آموزش، یا خدمات گردشگری.

سایت فروشگاهی یک سیستم مبتنی بر وب است که می تواند هر گونه امکاناتی را که در دنیای واقعی نمی توانید اجرا کنید را در خود جای دهد، به عنوان مثال شما نمی توانید در کل کشور تبلیغات گسترده انجام دهید و یا فردی که خارج استان یا حتی شهر شما باشد دیگر به فروشگاه فیزیکی شما دسترسی ندارد و نمی تواند خدماتی از شما دریافت کنند اما در سایت فروشگاهی، مشتریان در هر لحظه از شبانه روز و در هر کجای جهان که باشند می توانند وارد شوند و درخواست استفاده از محصول یا خدمات شما را دهند.

سایت فروشگاهی چگونه کار می کند؟

طراحان وب سایت نیازمندی های کاربران را می سنجد و سپس با پی بردن به ویژگی ها، راه حل هایی در جهت توسعه و یا بهتر عمل کردن کسب و کار شما ارائه می دهند، و در نهایت تصمیم می گیرند در وب سایت شما چه امکانات و دسترسی هایی قرار بدهند ، و با توجه به آنها ساختار وب سایت شما را مشخص خواهند کرد.

همچنین اگر خودتان پیشنهادی برای بهتر شدن سایت فروشگاهی تان داشته باشید می توانید با طراح سایتتان در میان بگذارید. در بحث امکانات و دسترسی های سایت دقت داشته باشید مشورت می تواند نتیجه بهتر و مناسب تری به شما ارائه کند. اگر پیشنهادی در زمینه امکانات و طراحی سایت دارید حتما با طراح سایت در میان بگذارید، ممکن است شما تجربه آنها را نداشته باشید و قرار دادن یک سری امکانات و دسترسی های خاص در وب سایتتان نه تنها برایتان مفید نباشد بلکه گاهی به ضرر شما تمام شود .

· طراحی سایت فروشگاهی مناسب چه کسانی است

سایت های فروشگاهی برای همه افرادی که کالایی برای فروش و یا خدماتی برای ارائه دارند می تواند مفید باشد، حتی کوچکترین کسب و کارها می توانند از سایت فروشگاهی استفاده کرده و کسب و کار خود را رونق دهند. با کمی جستجو در اینترنت می توان به آسانی دریافت افراد زیادی بودند که در ابتدا اقدام به ساخت یک سایت فروشگاهی کرده اند و با صبر و حوصله و تلاش بی وقفه سایت فروشگاهی خود را گسترش داده اند و اکنون صاحب بزرگترین فروشگاه های اینترنتی محسوب می شوند. از نمونه های بارز این فروشگاه ها می توان به دیجی کالا و بامیلو اشاره کرد. کسب و کارهای امروزه نیاز به شناخته شدن، توسعه و رشد دارند به همین دلیل مناسب ترین و کم هزینه ترین راه، داشتن سایت فروشگاهی است. اساس کار سایت فروشگاهی تولید و فروش محصولات مرغوب و باکیفیت است. این محصولات می تواند در دسته های: خوراک، پوشاک، مسکن، ‌آرایشی بهداشتی، لوازم تحریر و ست اداری، فروش فایل و محصولات نرم افزاری، مبل و لوازم منزل و … باشد. پس به خوبی متوجه شدید که می توان متناسب با هر شغل و هر دسته ای سایت فروشگاهی داشت و کسب درآمد کرد .

جالب است بدانید که طراحی سایت فروشگاهی یک مزیت برای کسب و کار شما محسوب می شود. در جامعه امروز که پیشرفت تکنولوژی موجب تحول مبادلات گردیده است اگر شما نتوانید از مزایای وب سایت فروشگاهی استفاده کنید می توان گفت به زودی در دسته کسب و کار های کم رونق قرار خواهید گرفت.

· مزایای سایت فروشگاهی از نگاه مشتریان

وجود سایت فروشگاهی و خرید کردن از آن برای مشتریان ویژگی و کاربردهای بسیاری دارد. مشتریان می توانند با تخفیف کالای مورد نظر را خریداری کنند، نیاز به حضور فیزیکی در مغازه ندارند و تنها در چند کلیک می توانند کالای دلخواه خود را درخواست دهند و درب منزل دریافت کنند. در ادامه برخی از مزایای فروشگاهی برای مشتریان را بررسی می کنیم.

از بین بردن محدوده جغرافیایی

وب سایت در وهله اول محدودیت جغرافیایی را از بین خواهد برد، دیگر نیازی نیست تا مشتریان به دفتر و یا محل کار شما بیایند و کالای مورد نظرشان را خریداری کنند، از هر نقطه دنیا تنها با چند کلیک می توانند کالای دلخواهشان را درخواست بدهند و درب منزل دریافت کنند و از خدمات شما بهره مند شوند.

کد تخفیف در سایت فروشگاهی

یکی از ساده ترین و کارآمدترین شیوه های جذب مخاطب ارائه کد تخفیف به مشتریان است. در این شیوه شما یک کد تخفیف به مشتریان ارائه می دهید و آن ها با ثبت کد در سایت شما می توانند محصول مورد نظرشان را با تخفیف خریداری کنند.

به طور مثال قیمت یکی از محصولات شما 500000 هزار تومان است، با ارائه کد تخفیف 20% مشتریان تمایل بیشتری پیدا می کنند که محصول را از سایت شما تهیه کنند. حتی شما می توانید به ازای خرید از سقف مورد نظر تخفیف روی محصولات اعمال کنید، مثلا با خرید هر 100 هزار تومان مشتریان 10% تخفیف می گیرند.

شیوه های استفاده از کدهای تخفیف بسیار زیاد است، تنها کافی است نیاز مشتری را به خوبی شناسایی کنید.

پشتیبانی رایگان

در بخش پشتیبانی می توانید یک چت آنلاین تعبیه کنید که کاربران بتوانند سوالات خود را به صورت آنلاین از بخش پشتیبانی بپرسند. این کار در جلب کردن اعتماد مشتری بسیار موثر واقع می شود. گاهی اوقات به دلیل اشغال خطوط تلفن فروشگاه مشتریان امکان پرسش و پاسخ راجع به محصول یا رفع نقص محصول و سفارش را از دست می دهند و گاها این مورد باعث نارضایتی مشتریان می شود. شما باید چندین راه ارتباطی را برای سهولت و دسترسی آسان مشتری در نظر بگیرید، مانند پشتیبانی آنلاین در سایت و یا در شبکه های اجتماعی، پشتیبانی تلفنی، پشتیبانی به صورت تیکت و …

پاسخ به سوالات متداول

این بحث از نیاز مبرم و مهم کاربران است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به فروشگاه یا دفتر خرید و فروش محصولی مراجعه کرده باشید و سوالات بسیاری پیرامون نحوه سفارش، شرایط بازگشت و تعویض محصول، شرایط نگهداری و پشتیبانی محصول و … داشته باشید اما به دلیل شلوغ بودن و عدم وجود وقت شما نتوانسته باشید به صورت کامل پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید.

راهکاری که وب سایت فروشگاهی به شما ارائه می دهد در این قسمت این است که شما می توانید بخشی در خصوص پشتیبانی سایت و بخشی برای پاسخ به سوالات متداول داشته باشید. در بخش سوالات متداول کاربران سوالات رایج پیرامون محصول و … را مشاهده خواهند کرد و لذا از سردرگمی خارج می شوند.

فروشگاه شبانه روزی

در محیط کار مانند دفتر و مغازه و … امکان حضور افراد صرفا در زمان هایی غیر از ساعت کاری وجود ندارد و عملا اگر فردی در غیر از ساعت کاری مثلا در ساعت ۱۲ شب یا ۲ شب به محل کار شما جهت در خواست یا خرید محصول مراجعه کند امکان ارائه خدمات وجود ندارد.

فروشگاه اینترنتی در طول شبانه روز آماده خدمت رسانی به مشتریان است. حتی در تعطیلات هم مشتریان می توانند با مراجعه به وب سایت شما و درج سفارش محصول را پس از مدت چند روز در آدرس ثبت شده دریافت کنند. علاوه بر آن در صورتی که مشتریان نیاز به ارتباط با مدیران شرکت باشند با ارسال پیام به صورت مستقیم می توانند پیغام خود را منتقل کنند.

نظرسنجی و ارتباط با ما

در سایت های فروش اینترنتی جهت راحتی مشتریان برای خرید محصولات بخشی با عنوان نظرات و ارتباط با ما وجود دارد. مشتریان با ارائه نظرات و ارزیابی خود از کیفیت محصول و یا امتیاز دادن به محصولات می توانند میزان رضایت خود را اعلام کنند. همچنین با شرکت در نظر سنجی می توانند کیفیت محصول را بیان کنند و نقاط ضعف و قوت محصول را بازگو کنند. این قسمت نقش مهمی در خرید مشتریان دارد. برخی از مشتریان با خواندن بخش نظرات و یا مشاهده امتیاز و نظر سنجی محصول تصمیم به خرید می گیرند. شما با بررسی این قسمت متوجه معایب محصولات خود می شوید و می توانید جهت رفع آن و بهتر شدن محصول خود اقدام کنید.

در بخش تماس با ما معمولا ارتباط با مدیر سایت و ارتباط با بخش فنی وجود دارد و کاربران چنانچه بخواهند به صورت مستقیم با مدیران و یا بخش فنی در تماس باشند می توانند مطلب مورد نظر خود را در آن بخش نوشته و ارسال نمایند. دقت کنید که بخش های نظر سنجی، تماس با ما و نظرات نیز هر کدام با اهداف خاصی در وب سایت فروشگاهی قرار می گیرد و کاربرد های منحصر به فردی دارد.

مزایا سایت فروشگاهی از نگاه مدیر فروشگاه

با رشد و پیشرفت علوم به خصوص در حوزه اینترنت شاهد تغییرات گسترده ای در کسب و کار شده ایم. امروزه دیگر نیازی نیست برای شروع هر فعالیتی یک مغازه و یا یک دفتر اجاره کرد، و یا نیازی به استخدام نیروی کار نیست. با وجود این تغییرات می توانیم از کسب و کار فیزیکی به کسب و کار مجازی روی بیاوریم. برای شروع یک کسب و کار در فضای مجازی نیازمند یک فضای فیزیکی مانند مغازه نیستیم، می توانیم برای شروع از نیروی کار کمتری استفاده کنیم، در حقیقت به واسطه وجود سایت فروشگاهی نیاز ما به نیروی کار کمتر می شود و بیشتر نیازهای ما رفع می شود.

کارکردن در هر مکان

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از مدتی از محیط کارتان دلسرد شده باشید و کار کردن در محیط کار برای شما سخت باشد، راه حلی که سایت برای شما ارائه می دهد این است که می توانید از محل کارتان به عنوان انبار وسایل و محصولات خود استفاده کنید و در هر مکانی که دوست دارید خواه پارک باشد یا منزل یا در مسافرت و … به مدیریت فروش محصولات خود بپردازید. وب سایت های فروشگاهی این مزایا را برای شما فراهم می آورد که با رهایی از قید مکان به کسب تجربه های بیشتر بپردازید و در هر مکانی که باشید به مدیریت فروش و بازاریابی مشغول شوید.

کاهش هزینه های تبلیغات

اگر شما کسب و کار خود را بخواهید به افراد بیشتری در سطح شهر معرفی کنید، راهکاری هایی که در اولین قدم به ذهنتان می رسد تبلیغات چاپی است. این تبلیغات چاپی شامل تراکت، کارت ویزیت، بنر، بروشورها، تراکت تخفیفات هفتگی و ماهیانه و … می شود. شاید پس از تبلیغات چاپی، تبلیغات به صورت پیامک یا ایمیل و دیگر گزینه ها هم به ذهنتان برسد. اما انجام هر کدام از این ها نیازمند صرف هزینه بسیار، نیروی مناسب و از همه مهمتر زمان است. اگر کسب و کار شما شامل محصولاتی برای فروش باشد، برای بحث تبلیغات هزینه های هنگفت و مدور به صورت ماهیانه یا هفتگی یا سالانه نیاز دارید که معمولا نتیجه بخش نیست و معمولا به جز آلودگی های محیط زیست و اصراف در استفاده از کاغذ و تولید زباله عواقبی نخواهد داشت.

اینجاست که داشتن سایت فروشگاهی به کمک شما می آید. با طراحی سایت فروشگاهی ، هزینه های تبلیغات شما بسیار کاهش می یابد زیرا شما با استفاده روش تبلیغاتی مانند بازاریابی از طریق موتور های جستجو به راحتی می توانید هزاران نفر را از شهر های مختلف را با کسب و کار اینترنتی خود آشنا نمایید علاوه بر آن شما با دریافت اطلاعات نظیر شماره موبایل و ایمیل می توانید مشتریان خود را از آخرین تخفیفات و کمپین های خود با خبر نمایید.

مورد دیگری در تبلیغات اینترنتی می توان اشاره کرد لینک سازی در سایت های فروشگاهی دیگر است، به این صورت که فروشگاه های دیگر لینک محصولات شما را تبلیغ کنند و مشتری با کلیک بر روی آن به سایت شما مراجعه کنند.

این ها تنها مواردی کوتاه از تبلیغات در دنیای اینترنت بود، با قدم گذاشتن و طراحی سایت فروشگاهی ایده های بهتر و بیشتری از تبلیغات به ذهن شما راه پیدا خواهد کرد.

تاثیر تبلیغات ویدئویی در سایت

تبلیغات ویدئویی روش بسیار مناسب برای جذب مخاطب است، با فراگیر شدن تلفن های هوشمند اغلب افراد دسترسی مناسبی برای دیدن مطالب و جستجوی محصول مورد نظر خود دارند. تبلیغات ویدئویی به شما این امکان را می دهد که بتوانید به راحتی و با ساده ترین راه ممکن به معرفی خدمات و محصولات و نحوه استفاده از جدید ترین محصولات خود بپردازید .

تبلیغات ویدئویی اخیرا در وب سایت ها بیشتر از قبل استفاده می شود و کاربران تمایل به دیدن فیلم ها و کلیپ های کوتاه را دارند. مزیت استفاده از ویدئو این است که کاربران اطمینان بیشتری به محصولات شما خواهند داشت و یک تصویر راحت تر می تواند مفهوم را به کاربران انتقال بدهد. علاوه بر آن شما می توانید ویدئو و کلیپ های تبلیغاتی خود را در سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف منتشر کنید تا مشتریان بیشتری را جذب کنید.

بازاریابی سایت فروشگاهی

در فروش حضوری به خاطر رقابت شدید قطعا به حضور بازاریابان خبره نیازمند خواهید بود. این موضوع در وب سایت های فروشگاهی به شیوه دیگر حل می شود. در فروشگاه های اینترنتی بازاریابان شما همان موتورهای جستجو هستند، در واقع شما باید سایت خود را برای موتورهای جستجو سئو و بهینه سازی کنید تا موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را به مشتریان بیشتری نشان دهند.

امکان بازاریابی بین المللی از طریق سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی به شما کمک می کند تا در جهت فروش بیشتر محصولاتتان گامی رو به جلو بردارید. با توجه به اینکه کار کردن در محل دفتر کار محدودیت های وابسته به مکان ایجاد می کند باید این انتظار را داشت که به سختی بتوانید در بازارهای بین المللی کار کنید و محصولات خود را به بازار جهانی معرفی کنید. این روند با روش هایی نظیر ایجاد نمایندگی در کشور های دیگر میسر نخواهد بود زیرا هم هزینه بر است و هم سختی های خود را دارد. اما اگر شما یک وب سایت فروشگاهی داشته باشید می توانید محصولات خود را از طریق وب سایت در سراسر جهان بدون هیچ محدودیتی به نمایش قرار بدهید شایان ذکر است که از سراسر جهان همه روزه میلیاردها نفر امکان بازدید از سایت شما را دارند و ممکن است از تجارت های بین المللی و جهانی نیز بی بهره نمانید.

خرید و پرداخت آنلاین در سایت فروشگاهی

بسیاری از مردم زمانی برای رفتن به بازار و انتخاب کالای مورد نظرشان را ندارند، به همین جهت سعی می کنند نیازهای خود را از طریق سایت های فروشگاهی رفع کنند. شما به عنوان مدیر یک فروشگاه باید از قیمت،نحوه پرداخت و امنیت آن را در نظر بگیرید. همان طور که در خرید حضوری یک مشتری می تواند به چندین مغازه مختلف برود و قیمت یک محصول را جویا شود در فروش اینترنتی هم این امر اتفاق می افتد. قیمت مناسب یک محصول به همراه کیفیت بالا راهی برای جذب مشتریان است. امنیت پرداخت محصول در فضای اینترنت اهمیت ویژه ای دارد. امروزه با وجود کارت های شتاب بانکی و رمز دوم می توان به آسانی از هر فروشگاهی خرید کرد، اما تبادل اطلاعات کارت باید در فضای امنی صورت گیرد.

نماد الکترونیک در سایت فروشگاهی

اخیرا کسب و کارهای اینترنتی در اوج خود قرار دارد، و همه روزه شاهد رشد این نوع کسب و کارها هستیم. در این میان برخی از افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری و سوء استفاده از این امر کردند. لذا برای این موضوع راه حلی ایجاد شد و آن هم نماد الکترونیک است. نماد الکترونیک به فروشگاه اینترنتی شما هویت مضاعف می دهد و به کاربر اطمینان می دهد که فروشگاه شما تقبلی و جعلی نیست. طبیعتا یکی از اصول اساسی که باعث جلب اعتماد مشتری می‌شود استفاده از آرم اعتماد در سایت است

ایجاد راه های مختلف پرداخت در هنگام طراحی سایت فروشگاهی :

یکی از قابلیت بسیار خوب و مطمئنی که وب سایت های فروشگاهی دارند این است که به کاربران اجازه می دهد پرداخت ها را به صورت اینترنتی و با استفاده از درگاه های مختلف توسط کارت های عضو شبکه شتاب انجام دهند.

بخش پرداخت آنلاین یکی از قسمت های کلیدی و مهم در سایت های فروشگاهی است. از مزایای پرداخت آنلاین در سایت ها می توان به قابلیت رزرو کالا، ارائه فاکتور خرید، سفارش کالا اشاره کرد. البته امن بودن درگاه های پرداخت مسئله مهمی است. مشتریان شما باید اطمینان حاصل کنند که اطلاعات حسابشان در محیطی امن و سالم قرار می گیرد.

تعداد کالاها در فروشگاه اینترنتی

اگر محصولات و کالاهای شما به میزان نسبتا زیادی وجود داشته باشد گرفتن اطلاعات جامع و کامل از آنها گاهی سخت و اغلب زمان بر می شود و شما مجبور به استخدام افرادی برای انبار و ارائه صورت وضعیت انبار می شوید.

در مغازه یا دفتر کار شما، ممکن است محصولات بسیاری وجود داشته باشد. شما باید از کالاهای موجود و ناموجود به صورت روزانه اطلاع داشته باشید، و اگر کالایی به تازگی در فروشگاهتان موجود شد بتوانید به راحتی به مشتریان اطلاع دهید. انجام این کارها ممکن است در مغازه یا دفتر کار شما کمی سخت و زمان بر باشد و به نیروی کار بیشتری نیاز داشته باشید، اما از طریق فروشگاه های اینترنتی به راحتی می توانید آن را مدیریت کنید.

یکی از کاربردی ترین بخش های فروشگاه اینترنتی، امکان آمارگیری تفکیک شده و جامع از تمامی بخش‌های سایت و انجام کلیه ی محاسبات نظیر کنترل موجودی انبار، درآمد و فروش در بازه های زمانی مختلف و همچنین تحلیل محصولات مورد علاقه ی مشتریان یا ثبت سفارشات است که اطلاعات کاملی که قابلیت پیاده‌سازی بر روی جداول و نمودارها نیز دارند را در جهت بهبود کسب و کار در اختیار مدیر سایت قرار می دهد.

ü بررسی میزان فروش و درآمد

در حالت فیزیکی امکان اینکه در یک فروشگاه میزان درآمد ماهیانه و سالیانه خود را بررسی کنید بسیار زمان بر و اغلب این کار توسط حسابدار باید انجام شود .

اما وب سایت های فروشگاهی در خصوص میزان درآمد در بازه زمانی مختلف با استفاده از نمودار ها این کار را به سادگی برای شما انجام می دهد و شما به راحتی می توانید از میزان فروش ماهانه هفتگی و روزانه خود مطلع شوید .

ü جستجوی محصولات

در وب سایت های فروشگاهی امکان جستجوی محصولات نیز وجود دارد. شاید در یک فروشگاه فیزیکی شما ساعت ها زمان صرف کنید تا دنبال یک محصول خاص بگردید.

در سایت فروشگاهی توسط الگوریتم های مهندسی، شما قابلیت دسته بندی و فیلتر محصولات بر اساس گران ترین، ارزان ترین، جدید ترین، رنگ، سایز، برند و … را خواهید داشت.

· قیمت طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی با توجه به امکانات و قابلیت های آن هزینه های متفاوتی دارد. در واقع در پروژه های طراحی سایت معیار برآورد هزینه ها تعداد افراد و ساعت کاری آنها است که برای طراحی سایت فروشگاهی می گذارند از همین جهت هرچه فروشگاه اینترنتی تخصصی تر باشید و نیاز اتصال به سیستم ها و سامانه های مختلف و ارائه گزارشات مختلف به مشتری و مدیر را داشته باشد تعداد نفرات و ساعات کار بیشتری برای طراحی و پیاده سازی نیاز دارد، بنابراین هزینه طراحی سایت فروشگاهی نیز افزایش خواهد یافت.

نکته هایی که در طراحی سایت فروشگاهی باید به آنها دقت کرد:

باید به این نکته توجه کنید که سایت فروشگاهی باید متناسب با دید مشتری ساده، زیبا و کاربر پسند باشد و این امکان را داشته باشد که بازدید کنندگان سایت فروشگاهی در کمترین زمان ممکن بیشترین تعداد محصولات را دیده و از فضای ظاهری سایت به هیچ عنوان خسته نشوند. امکان خرید و فروش محصولات در سایت فروشگاهی باید به گونه ای باشد که تبادل و داد و ستد به راحتی صورت گرفته و در کمترین زمان ممکن این عملیات انجام شود.

· تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با سایر سایت ها

ظاهر و دیزاین سایت فروشگاهی از جهتی بی شباهت به یک مغازه ی لوکس و بزرگ نیست به این صورت که صفحه اصلی سایت باید مانند ویترین مغازه شامل گلچینی از بهترین محصولات و اجناس و خدمات باشد و مشتری با دیدن آن باید دید کلی به تمام خدمات و محصولات پیدا کند. از تفاوت های سایت فروشگاهی با سایر وب سایت ها باید به نحوه ی مدیریت سایت فروشگاهی اشاره کرد. نحوه ی مدیریت باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوان در وب سایت تغییراتی ایجاد کرد زیرا ممکن است یک وب سایت فروشگاهی هر روز یا چندین بار در روز نیاز به اعمال تغییراتی در قیمت ها و موجودی و نوع کالا و… داشته باشد. برای اینکه بروز کردن سایت فروشگاهی برای صاحبان فروشگاه وقت گیر نباشد باید در زمان طراحی سایت فروشگاهی راه حلی برای این دغدغه پیدا کرد.

طراحی سایت فروشگاهی رسپانسیو

در طراحی سایت فروشگاهی باید به نکاتی توجه کرد که باعث بهتر شدن سایت فروشگاهی شود، از جمله این نکات می توان به طراحی رسپانسیو اشاره کرد. طراحی رسپانسیو باعث بهتر دیده شدن سایت شما در تلفن های هوشمند می شود. طراحی سایت واکنشگرا اهمیت بسیاری دارد، امروز بیشتر از 70% جستجوهای اینترنتی از طریق تلفن های هوشمند صورت می گیرد. رسپانسیو بودن سایت در رتبه بندی موتورهای جستجو یا همان سئو اهمیت بسیاری دارد و باعث می شود بازدید سایت شما بیشتر و بهتر شود و جایگاه سایت شما در کلمات مختلف در موتورهای جستجو بهتر شود.

امنیت در طراحی سایت فروشگاهی

امنیت در سایت فروشگاهی به دو قسمت تقسیم می‌شود.

قسمت اول: در بخش طراحی و پیاده‌سازی سایت فروشگاهی می‌باشد، طراح باید اصول امنیتی را در پیاده‌سازی سایت فروشگاهی رعایت نماید.

قسمت دوم: امنیت مربوط به سرور و کانفینگ آن می‌باشد که شما باید در انتخاب هاستینگ دقت بسیار زیادی نمایید و حتماً پیشنهاد می‌کنیم پس از نصب سایت بر روی سرور حتماً گواهی SSL فعال نمایید، گواهی SSL برای دریافت آرم اعتماد دو ستاره مورد نیاز است. با وجود گواهی SSL می توانید خرید امنی را در فروشگاهتان برای مشتریان ایجاد کنید.

سئو در طراحی سایت فروشگاهی:

در طراحی سایت فروشگاهی باید اصول سئو و استانداردهای آن رعایت شود ، البته سئو فقط مربوط به زمان پیاده سازی سایت نیست و لازم است یک تیم متخصص در زمینه سئو به شما مشاوره دهد.